Jag är Katarina Jönsson och jag gillar nöjda kunder

Katarina Jönsson

Bra köpupplevelser ger goda resultat, enligt min erfarenhet. Kundbemötandet ska vara detsamma i verkliga livet som på webben. En kontakt ska kunna starta på ett ställe och kunna plockas upp på ett annat. Och vägen till köp ska vara smidig och kryddas med ett personligt erbjudande.

Min vision är att alla marknadsförare förstår kraften i kundmötet. Därför vill jag dela med mig av kunskaper om hur kunder agerar, konsumerar och söker information. Hur företag etablerar närvaro i alla kanaler där kunden rör sig. Och hur ett samlat tänk kring bemötandet gör att företag vinner i konkurrensen.

Och hur vet jag det här?

Jag har ägnat mig åt digital marknadsföring i nära 15 år. Jag har jobbat på webb- och reklambyrå, som uthyrd konsult och varit anställd på marknads- och kommunikationsavdelningar. Flertalet branscher har jag också hunnit med: telekom, IT, kemiindustri, läkemedel, frivilligorganisationer, kommun och statlig myndighet. Arbetsgivare och kunder jag haft är bland andra TeliaSonera, 3M, Microsoft, Nokia, Pfizer och Australiens ambassad.

Jag är högskoleutbildad inom marknadsföring, digitala medier och kommunikation. Jag har också projektledarutbildning som är SCRUM/lean/agilt inriktad.

Titta gärna på min LinkedIn profilTitta gärna på min LinkedIn-profil för mer detaljerat CV och andras omdömen om mig.